: Spából jelentjük: Senna nem bírt meg a nehéz Renault-val |
Spából jelentjük: Senna nem bírt meg a nehéz Renault-val
Szikrus 2011.08.29. 11:17
Bruno Senna, a Lotus Renault GP frissen előléptetett versenyzője elnézést kért a Belga Nagydíj rajtjánál okozott ramazúriért, amelyre többen is csúnyán ráfizettek. A brazil elismerte: először vezette teletankolva az R31-es Renault-t, amelyet a La Source-nál nem bírt kordában tartani.
Egy nappal azután, hogy az időmérő edzésen a 7. rajthely megszerzésével hívta fel magára a figyelmet, Bruno Senna, a Lotus Renault GP frissen előléptetett versenyzője jókora felfordulást okozott a Belga Nagydíj rajtjánál és a futam után magyarázkodásra kényszerült.
A teszt- és tartalékpilóta státuszából Nick Heidfeld helyére lépő brazil a Spa-Francorchamps-ban tartott összecsapás rajtja után szinte berobbant a La Source kanyar féktávjára, ahol eltrafálta Jaime Alguersuari Toro Rossóját és ezzel olyan láncreakciót indított el, amelynek következtében számos pilóta, például a ferraris Fernando Alonso is elkerülő manőverre kényszerült. Míg a szintén ígéretes helyről rajtoló Alguersuari azonnal kiesett, Senna megúszta egy orrkúp-cserével és a végén a 13. helyen intették le.
Mint a vétkes dél-amerikai a futam után beismerte: nem bírt meg az R31-es Renault-val, amelyet első ízben vezetett teletankolva.
„Egyszer sem csináltam meg az első kanyart teletankkal korábban, így rosszul mértem fel a féktávot” – nyilatkozta a tavaly Hispania-színekben szereplő Senna – „Nem volt esélyem, hogy elkerüljem Alguersuarit. Igazán sajnálom, hogy tönkretettem a versenyét. Szerencsére az én autóm nem sérült meg, így folytathattam a futamot. Úgy gondolom, hogy a történtek a rosszul felmért helyzetnek, valamint annak köszönhetőek, hogy kihagytam tizenegy futamot. Picit figyelmesebbnek kellett volna lennem, de ilyen a versenyzés.”
Senna a 13. helyen végzett és a leggyorsabb körök tabelláján is a 13. pozícióba iratkozott fel, így véleménye szerint pozitívumai is vannak a belgiumi versenynapnak: „Úgy gondolom, hogy a tempónk elég jó volt, ráadásul már van némi tapasztalatom mindkét gumitípussal és tudom azt is, hogyan kell együtt dolgoznom a csapattal. Már várom Monzát, ahol remélhetőleg már jobb leszek, mint itt” – fogalmazott Ayrton Senna unokaöccse.
Mint ismeretes, a dél-amerikai pilóta jövője egyelőre csak Monzáig tisztázott: a Lotus Renault GP hivatalos állásfoglalása szerint szeretnék az év végéig versenyzőként alkalmazni, de minden azon múlik, hogy milyen megállapodásra jutnak a kiebrudalt Heidfelddel. A német jogi úton szeretne elégtételt venni az enstone-i egyleten, s szeretné visszaszerezni a volánt. A kiszivárgott hírek szerint a német sofőr ügyében szeptemberben, a Szingapúri Nagydíj előtt hoz döntést a londoni bíróság.
MS
automenedzser.hu
|