in english
Bruno Senna (Brazília, São Paulo, 1983. október 15. – ) brazil autóversenyző, a háromszoros Formula–1-es világbajnok Ayrton Senna unokaöccse. Édesanyja, Viviane Lalli, Ayrton nővére. Édesapja, Flávio Lalli 1995-ben közúti motorbalesetben vesztette életét. 2006-ban a brit F-3 3. helyezettje, két év múlva pedig második helyen végzett a Formula–1 előszobájának tartott GP2-ben. 2010-ben az újonc HRT istálló színeiben mutatkozott be a királykategóriában. 2011-ben a Lotus Renault GP tesztpilótája.
Bruno Senna |
|
Életrajzi adatai |
Nemzetisége |
brazil |
Pályafutása |
Kategória |
Formula–1-es világbajnokság |
Aktív évei |
2010 |
Csapata |
Lotus Renault GP, tesztpilóta |
Korábbi csapatai |
HRT (2010) |
Nagydíjak száma |
18 |
Világbajnoki címek |
0 |
Győzelmek |
0 |
Dobogós helyezések |
0 |
Első rajtkockák |
0 |
Leggyorsabb körök |
0 |
VB-pontok |
0 |
Első nagydíj |
2010-es Bahreini Nagydíj |
Első győzelem |
- |
Legutolsó győzelem |
- |
Legutolsó nagydíj |
2010-es Abu Dzabi Nagydíj |
2010 VB-helyezés |
23. (0 pont) |
|
|
Tragédiák árnyékában
A történet még születése előtt elkezdődött, amikor anyai nagyapja, Milton da Silva négyéves fiának külvárosi házuk kertjében kezdetleges gokartpályát épített. A legendás versenyző itt kötelezte el magát egy életre az autósportok mellett, az összes idegszálával azért küzdött, hogy a legnagyobbak közt emlegessék nevét. Noha pályafutása elején, 1981-ben összeházasodott gyerekkori szerelmével, Lilian Vasconeclos Sousával, szerelmük hamar kihűlt, gyermeke sem tőle, sem Xuxával (akkor közkedvelt brazil modell, színésznő, énekesnő) töltött évei során nem született. Senna azonban rajongásig szerette nővére, Viviane gyerekeit, így Brunót is.
1989-ben nagybátyja unszolására beleült Ayrton egykori kéthengeres 125cc-s gokartjaba, s őt is egyből megbabonázta a sebesség világa. Szorgalmasan gyakorolt, néhány hónap elteltével már azonos időket autózott, mint amire Ayrton volt képes fiatalon, 1993-ban egymás elleni versenyeiken többször meg is verte harmadik világbajnoki címét ünneplő nagybátyját, jóllehet Ayrton inkább szórakozásként fogta fel ezeket a viadalokat. Ayrton mindazonáltal jó véleményen volt róla: "Ha úgy gondolják, hogy jó vagyok, akkor várják csak ki, míg látják unokaöcsémet, Brunót versenyezni!"
Bruno már éppen azt tervezte, hogy versenykörülmények közt, komolyabb szinten is megméreti magát, az 1994-es San Marinó-i Nagydíj azonban közbeszólt. A sportág történetének egyik legtragikusabb hétvégéje Rubens Barrichello súlyos pénteki bukásával vette kezdetét, az Roland Ratzenberger a szombati időmérőn a Villeneuve-kanyarban vesztette el uralmát járműve felett, majd frontálisan ütközött a betonfalba, az osztrák versenyző azonnal életét vesztette. A vészjósló előjelek hatására Ayrton a verseny kihagyásán, sőt a visszavonuláson is elgondolkodott, végül azonban 14 órakor beállt az első rajtkockába. A futam elején újabb incidens történt, ami miatt behívták a pályára a biztonsági autót. A SC távozása után Senna elnyúlt a mezőnytől, a 6. körben a Tamburello-kanyart már nem tudta bevenni, hanem egyenesen a betonfalnak ütközött. (A baleset körülményei máig tisztázatlanok.) Helikopterrel szállították kórházba, Bolognába, 18 óra 40 perckor halt meg.
A tragédiát követően a család hallani sem akart Bruno versenyzői karrierjéről, rövid pórázon tartották a fiatalembert, édesapja nyomdokain képzelték el inkább jövőjét. Sikeresen vállalkozását vezető édesapját is nem sokkal később elvesztette, Flávio Lalli 1995-ben motorbalesetben vesztette életét. Ettől kezdve az anya viselte gondját, egyben ő igazgatta a rászoruló gyerekek támogatására létrehozott Ayrton Senna Alapítványt. |