: Senna: A versenyzs egy komoly tanulsi grbe |
Senna: A versenyzs egy komoly tanulsi grbe
Szikrus 2011.09.24. 16:48
Bruno Senna visszatrse a Formula-1-be a Lotus Renault-nl kiss megosztotta a szurkolkat, klnsen azrt, mert Nick Heidfeld menesztse volt az ra. A legends rokon rnykban Brunt sokszor rtk - s rik jelenleg is - azok a vdak, hogy jl cseng nevnek s az alakulatnl hirtelen megjelen brazil rdekeltsg szponzoroknak ksznheti a piltalst.
Termszetesen ezek a tallgatsok nem biztos, hogy teljesen alaptalanok, m Senna az els idmrjn, Belgiumban, s a msodik versenyn, monzai futamon - ahol megszerezte els pontjait - bizonytotta, hogy nem rdemtelenl kerlt Heidfeld helyre. Sokan legyintenek a brazil msodik Renault-val futott versenyn trtnt pontszerzsre, (a HRT-nl val versenyeket ne szmtsuk, hiszen az autban nem volt esly sokszor mg a clba rsre sem) mondvn, Kimi Raikknen, vagy ppen Sebastian Vettel mr els versenyn pontot tudott szerezni. Ez igaz is, m a piltk nagy rsze jval hosszabb idt tlt el a szriban, mg az els pont a neve mell kerl.
Sennt a kt eddigi futamrl s az elkvetkez idszakkal kapcsolatos terveirl krdeztk
Nhny trtnelmi dolog trtnt veled az utbbi idben. Az els nagydj a Lotus Renault-val, az els F1-es pontszerzs – mi kvetkezik?
Bruno Senna: Nehz ezt megmondani. Szpen haladunk, egyre jobban rzem magam az autban s a csapatnl. Szmos terleten kell mg fejldnm, technikailag minl jobban meg kell ismernem az R31-et, s a vezetssel kapcsolatban is van mg mit tanulnom. Bizonyos, hogy mg nem vagyok 100 szzalkos. Minden egyes htvgn elraktrozok minden apr informcit, s a csapattal egytt abban bzom, hogy folytatni tudom a pontszerzst, illetve az idmrkn biztostani tudom helyemet az els tzben. Remlem, hogy ha teljesen megismerem az autt, akkor mg tbb pontot szerezhetek a csapatnak.
Hogy led meg a valsgban, hogy a Renault piltja lehetsz?
BS: Ksznm jl. Monzban mr nem volt rossz, mert a msodik alkalommal voltam a biztonsgi v alatt. Voltak ugyan klnfle tapasztalataim az R31-el ebben az vben, de nem volt olyan htvge, ahol versenytapasztalatot szerezhettem volna, mint ahogy ez meg van a tbbieknek a rajtrcson. k ismerik az autjuk gyorsulst, s tudatban vannak annak, milyen idt kpesek elrni. Az n szempontombl mg kicsit minden j. Monza eltt mg csak egy idmrn szereztem tapasztalatot, s ez gy mg elg kemny volt. A verseny egy komoly tanulsi grbe volt, nagyon lvezetes, s azt hiszem ez egy igen csak bztat eredmny, figyelembe vve, hogy milyen problmk voltak az els kanyarban. Ez megfelel bizonytk arra, hogy mindenki lssa, hogy az aut jl teljestett, s j volt a stratgia - ez kt valban bztat jel.
Mi tett legjobban prbra ebben az j szerepben?
BS: A gumikat meglehetsen trkks megszokni. Amikor a szezon indult, mindenki a gumiabroncsokrl beszlt, de mint a legtbb dolognl, ennl is ahogy egyre tbbszr hasznlom, annl knnyebb lesz majd. Nem knny a legtbbet kihozni a Pirelli gumikbl, ez egy komoly tanulsi folyamat, de nyilvnval, hogy bven lesz lehetsg erre, s remlem, hogy lpsenknt sikerl majd az elkvetkez versenyeken.
A szingapri versenyre - ami egy jszakai futam - mennyivel kszlsz mskppen?
BS: Szingapr egyfle valdi teszt lesz. Ez egy viszonylag j dolog az F1-es naptrban, s meglehetsen j dolog lesz a szmomra is. Minden tekintetben nagy ignyeket tmaszt az autval szemben, de nagyon lelkes vagyok, s azt vrom, illetve nagyon remlem, hogy jabb pontokkal tudom majd megajndkozni a csapatomat.
Monzhoz hasonlan fogok hozzllni a htvghez, minl tbb krt szeretnk futni az edzseken, s az idmrn lehetleg bekerlni a Q3-ba. Szingapr embert prbl plya, rengeteg kanyarral. Nagyon oda kell figyelni, hogy ne hibzzunk, gy a legtbbet kell kihozniuk magukbl a piltknak. Az sem egyszer, hogy tudjuk az aut megfelel belltsait. Fizikailag is igen nehz, mert nagyon prs a leveg, s kanyartl kanyarig nagyon precz vezets ignyel a plya. Az jszakai vezetsben hozz kell szokni a fny rnyk vltakozshoz. Ahogy a malj futam eltt is, Szingaprba is korbban clszer megrkezni a plyra, ami segt az akklimatizldsban. Azt kell mondanom, a csapatnak htra kell hagynia a brit nyri idszmtst a htvgi menetrend miatt. Mr nagyon vrom a klns, eddigiektl eltr htvgt.
Senna optimizmusa rthet, hiszen a motivltsga az eddigi versenyek tkrben maximlis, m az istll technikai igazgatja, James Allison bevallja, kiss aggdig a kvetkez verseny miatt, mivel az autknak nem igazn fekszenek az alacsonyabb sebessg, nagy leszort ert ignyl plyk. A szakember azonban abban bzik, hogy a Monzba mr bevetett frisstsek segtenek tllpni ezen a problmn, s a szezon tovbbi rszben majd sikeres versenyeket tudhatnak maguknak.
"A monaci s magyarorszgi verseny nem volt tl j szmunkra, s Szingapr karakterisztikja is kiss hasonl a kt plyhoz. gy rzem, azta kiss javultunk, s valamivel jobban fekszik majd Szingapr, de bevallom, kiss nyugtalan vagyok. Azonban ha j versenynk lesz, az komoly teljestmnyre adhat remnyt az elkvetkez t versenyen is, mert akkor meg tudjuk mutatni mire vagyunk kpesek hrom klnfle karakterisztikj plyn" – fejtettei vlemnyt a Renault technikai vezetje
Allison szerint a folyamatos fejlesztsek eredmnyei mr az elmlt kt versenyen is jl rzkelhetek voltak, s ez a tny sztnzen hathat, mivel azt is jelenti, hogy vgre j ton halad az istll, ami biztat a szezon htralv rszre. A szakember mltatta Bruno Senna bemutatkozst s eddigi teljestmnyt is, kiemelve a brazil pilta Olaszorszgban megszerzett els pontjait.
"Az elmlt vekben szmtalan gretes F1-es karrier megfeneklett mr a szezon kzben. A jelenlegi F1-es szablyok alapjn Brunnak sem volt komoly eslye nagyobb sebessgre kapcsolni a versenyhtvgken. A versenyei eltt csupn egy alkalommal lhetett be az R31-be (a Hungaroringen tesztelt – szerk,), de a spi s a monzai futamon lenygztt bennnket azzal, ahogy sikerlt lnie a lehetsggel” – dicsrte a 27 esztends brazilt James Allison.
(forrs:motorsportal.hu)
|