: Bruno Sennára most büszke az édesanyja |
Bruno Sennára most büszke az édesanyja
Szikrus 2011.09.24. 16:53
A Sors - talán felfoghatjuk így is - fura ajándéka, hogy egy arany-fekete Lotusban térhetett vissza az F1-be Bruno Senna, a legendás Ayrton unokaöccse. Sőt, az ifjú brazil nemcsak visszatért, hanem Monzában már pontot is szerzett, azaz kezdi bebizonyítani, hogy méltó e név viselésére. A Lotus Renault pilótája bízik abban, hogy nemcsak az idei szezon hátralévő versenyeire kapta meg a bizalmat, és beválthatja majd álmát, hogy akárcsak a háromszoros világbajnok nagybátyja, ő is futamot nyerjen.
Sokan állítják, talán csak akkor lehetne nehezebb a helyzete a Formula 1-ben, ha Schumachernek hívnák. Mennyire érzi a Senna név súlyát?
- Édesanyám, aki Ayrton nővére, illetve a nagyszüleim most ismét büszkék a Senna névre, és bíztatnak, segítenek engem. Pontosan tudom, hogy ilyen névvel egyáltalán nem könnyű ebben a sportágban érvényesülni, de úgy vagyok vele, minden alkalmat meg kell ragadnom, ha maradandót szeretnék az F1-ben alkotni. Ugyanakkor azt is tudom, ha Ayrton akkor nem hal meg Imolában, teljesen másképpen alakulhatott volna a sorsom. De mint tudjuk, a ha-val kezdődő mondatoknak semmi értelme, ráadásul a sok ha nem is visz előre engem.
- A monzai pontszerzése és az időmérőkön való remeklése azt bizonyítja, talán élni tud a bizalommal.
- Az a tény, hogy a szezon végéig versenyezhetek szinte hihetetlen számomra, ugyanakkor kihozza belőlem azt a hatalmas bizonyítási vágyat, ami a sportágban való bemutatkozásom óta bennem feszül. Mivel a csapat örömmel adott lehetőséget számomra, hogy az autóba maradjak, úgy vélem, ez nagyszerű esély arra, hogy bizonyítsak önmagamnak és másoknak. Amikor beülök az autóba, a tökéletességre törekszem, próbálok mindent jól elvégezni. Szépen haladunk, egyre jobban érzem magam az autóban és a csapatnál. Számos területen kell még fejlődnöm, technikailag minél jobban meg kell ismernem az R31-et, és a vezetéssel kapcsolatban is van még mit tanulnom.
- Azért nem sokan irigyelhetik, hisz év közben, egy neves pilótát kellett felváltania úgy, hogy az évad elején rengeteg dolog megváltozott a Formula 1-ben. Mi volt a legnagyobb kihívás, amikor ismét versenyzőként gurulhatott pályára?
- Az, hogy nem ismertem az abroncsokat és viselkedésüket. Csak akkor érzed őket, ha folyamatosan vezetsz, hisz az abroncsok másként viselkednek a különböző ringeken és a különböző időjárási viszonyok között. Remélem, nem kell hosszú idő ahhoz, hogy teljesen megszokjam az autót. Nagyon kiváltságosnak érzem magam, hogy egy nagyszerű csapat áll mögöttem.
- Annyira nagyszerű a csapatod, hogy arra is képesnek tartod, hogy Ayrton után Brunio Senna is futamgyőztes legyen egy arany-fekete Lotus volánja mögött?
- Egy futamgyőzelemhez több tényezőnek kell összeállnia. Természetesen nekem is az az álmom, hogy versenyt nyerjek, és az csak hab lenne a tortán, ha éppen evvel a csapattal tudnám ezt megvalósítani.
- A hétvégi szingapúri versenyre - ami egy éjszakai futam - mennyivel készülsz másképpen?
- Szingapúr meglehetősen új dolog lesz a számomra, ugyanakkor minden tekintetben nagy igényeket támaszt az autóval szemben, hisz embert próbáló pálya, rengeteg kanyarral. Nagyon oda kell figyelni, hogy ne hibázzunk. Ráadásul nagyon párás a levegő, és kanyartól kanyarig nagyon precíz vezetés igényel a pálya. Az éjszakai vezetésben hozzá kell szokni a fény árnyék váltakozásához. Nagyon remélem, hogy újabb pontokkal tudom majd megajándékozni a csapatomat.
B.M.L. / Népszava
|