Első szárnypróbálgatások: Formula BMW
Miután elvégezte a középiskolát, ahol folyékonyan megtanult angolul beszélni, nagybátyjához hasonlóan úgy kezdte meg Angliában karrierjét, hogy korábban egyetlen versenyen sem állt rajthoz. Belőle azonban hiányzott a kellő tapasztalat, nem gyűjtött rutint az évek során, ha nem számoljuk az Ayrtonnal való gyakorlásokat, de már azóta is eltelt egy teljes évtized. 21 évesen pedig már nem volt lehetősége minderre.
Ayrton egykori McLarenes csapattársa(1990-1992), a család közeli barátja, Gerhard Berger beszélte rá Brunót és családját az európai kalandra. Vele tartott meg Bianca nevű nővére is, ő intézi a mai napig Bruno ügyeit, a szponzorok felkutatásában, s így F-1-es debütálásban elévülhetetlen érdemei vannak. Berger kapcsolatai gyümölcsöztek, lehetőséget kapott az elismert tehetséggondozó hírében álló Carlin Motorsport vezetőitől, hogy az angol Formula BMW bajnokság utolsó 6 versenyén rajthoz állhasson. Nem vallott szégyent, felvette a versenyt jóval tapasztaltabb ellenfeleivel, aminek 6 pont, továbbá F-3-as szerződés lett a jutalma.
A nyilvánosság előtt 2004 októberében mutatkozott be, a Brazil Nagydíj keretében mehetett néhány kört a Lotus 98T kódjelű modellel (1986-ban Jerezben és Detroitban győzött vele Senna), amit még Imolában vehetett át nagybátyja halálának 10. évfordulója alkalmából Ayrton egyik barátjától.
Ugyancsak 2004-ben szerepelt az Ázsiai Formula Renault Challenge nevű bajnokságban, a távol-keleti kiruccanás nagy jelentőséggel bírt, ugyanis a makaói futam után állhatott fel először dobogóra, annak is a második fokára, megelőzve a Toro Rosso 2006-2007-es pilótáját, Scott Speedet.
_____________________________________
<-- vissza |