Formula–3
A Räikkönen Robertson Racing figyelt fel az ifjú Senna fékezhetetlen vezetési stílusára. A csapatot 2007 F1-es világbajnoka, Kimi Räikkönen, valamint menedzserei, David és Steve Robertson működtetik. Nagybátyja 1993-as legendás versenyének helyszínén, a Donington Parkban kezdte meg a pontszerzést, a 6. helyen ért célba. A kezdeti nehézségeken gyorsan úrrá tudott lenni, így a szezon eredménytelenebb periódusát sikerek követték (a Croft Circuiten és Monzában szerepelt a pontszerzők közt, máskülönben a szertelensége vesztét okozta). Silverstone-ban a második rajtkockából indulva érte el addigi legnagyobb sikerét, a dobogó harmadik fokára állhatott. A bajnokság következő állomásán, a Nürburgringen ismét mérföldkövéhez érkezett pályafutása, megszerezte első pole pozícióját, a versenyen a második helyen haladva látta meg a kockás zászlót. Ugyanezen a helyen fejezte be a szezonzáró futamot, ugyancsak Silverstone-ban. Év végén összességében 75 pontot könyvelhetett el, ami a 10. helyhez volt elegendő. Jóval tapasztaltabb, futamgyőzelmet is jegyző csapattársát, Dan Clarke-ot ugyan nem tudta megszorongatni, de a csapat bizalma továbbra is töretlen maradt. Az évente megrendezésre kerülő F3-as világtalálkozókon nem járt sikerrel, mind Zandvoortban, mind Makaóban feladni kényszerült a versenyt.
A 2006-os esztendő ragyogóan indult, az Oulton Parkban rendezett mindkét versenyt megnyerte, mindezt zuhogó esőben, nem véletlen tehát, hogy a szakírók nagybátyjához kezdték hasonlítani. Doningtonban harmadik versenyén is győzni tudott, Pauban viszont nem jött ki számára a lépés.
A szezon során csupán egyetlen alkalommal esett ki a versenyből, Snettertonban hatalmas baleset vetett véget futamának. A verseny 2. körében a mexikói Salvador Durán közel 240 km/h sebességnél, a Revett Straight-nél (ez a leggyorsabb egyenes szakasz Nagy-Britanniában) ráhúzta kocsiját Senna versenygépére. A kerekek összeértek, Senna járműve megemelkedett, szerencséjére nem érintette a pálya felett áthaladó hídszerkezetet, majd a biztonsági korláttól nem messze ért földet. Senna sértetlenül, saját lábán hagyta el az eset színhelyét, alaposan összeroncsolódott kocsiját azonban nem tudták megjavítani, így a második futamot kénytelen volt kihagyni.
Spában két 3. hellyel tért vissza, a hátralévő versenyeken aztán csak kétszer ünnepelhetett a pódiumon, igaz silverstone-i 2. helye mellett Mugellóban ötödik nagydíjgyőzelmét. 229 pontjával a bajnokság 3. helyén végzett, a bajnok csapattárs, Mike Conwayen kívül csak Oliver Jarvis tudott elékerülni a tabellán.
2006 áprilisának elején rajthoz állt az Ausztrál Nagydíj F3-as betétfutamain, mind a négyen dobogón állt, ebből háromszor a legfelső fokán pezsgőzhetett. A Masters of Formula 3 nyári futamán a 6. helyen futott át a célvonalon.
Monte-Carlóban 2006-ban autózott először, a Porsche Supercupon vendégszerepelt. Sok tapasztalatot nem szerzett ezen géposztályban, hiszen rögtön az első kanyarban kénytelen volt kiállni a kuplung meghibásodása miatt. A Német Porsche Carrera Cupon sem járt több sikerrel.
________________________________________
<-- vissza
|