GP2
2007
2007-ben ismét feljebblépett a ranglétrán, amikor szerződést kötött a Red Bull Racing támogatásával működő Arden International csapatával, ami az előző években foglalkoztatta egyebek közt az A1 GP 2007-es bajnokát, Neel Janit, vagy a Formula–1-ben is szerepet vállaló Heikki Kovalainent valamint Sébastien Buemit. Bruno Senna csapattársa a főszezon nagy részében a dél-afrikai Adrian Zaugg volt, az utolsó valenciai versenyhétvégén a portugál Filipe Albuquerque kapott bizonyítási lehetőséget.
Remekül kezdődött számára az idény, rögtön a bahreini nyitányon pontot szerzett a főversenyen elért 4. helyezésével. Az ezt követő spanyol versenyhétvége főversenyén, vagyis harmadik GP2-es futamán megszerezte első győzelmét, nagy fölénnyel utasította maga mögé a világbajnokság két élharcosát, Timo Glockot és Lucas Di Grassit. A sprintversenyen is remekelt, felkapaszkodott a 4. pozícióba. A monacói seregszemlén nem jött ki számára a lépés, alaposan meggyűlt a baja a gumikkal, így csak a 11. hely jutott neki.
A francia hétvégét megelőző négy hetes szünetben alkalma nyílott vendégszerepelni a Ferrari Challenge Pirelli Kupa Silvertone-i állomásán (2009. június 9.-10.) A Ferrari 430 volánja mögött mindkét futamon pole pozícióból indult, ahonnan nem is talált legyőzőre.
Lendülete kitartott Magny-Cours-ban is, újabb dobogós helyezést ünnepelhetett. Silverstone-ban nem tudta megismételni néhány héttel korábbi remeklését, a pénteki időmérőn rontott, így csak az utolsó 26. helyről rajtolhatott, a másnapi versenyen felküzdötte magát a 11. pozícióba. Nürburgringen sem sikerült a kvalifikáció, csupán a 19. helyről indult, a másnapi versenyen a kötelező kerékcserét követően viszont már a 9. helyen tartózkodott, így jó esélye kínálkozott a pontszerzésre. Adam Carrollal szembeni sportszerűtlen manőveréért azonban áthajtásos büntetésre ítélték, így a mezőny hátsó harmadába zuhant vissza. A másnapi sprintversenyen már az első körben balesetbe keveredett. A magyar hétvége sem sikerült az elvárások szerint, nem találták meg az optimális beállításokat a lassú, kanyargós pályára. Park Isztambulban szakadt meg rossz sorozata, a sprintversenyen a 6. helyen intették le. Monzában ismét remekelt, előbb a 14. helyről startolva ért célba a 4. helyen, a sprintfutamon pedig már a dobogó második fokáért küzdött az olasz Luca Filippivel, végül a 3. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Spaban is gondjai akadtak, a hátsó sorokból indult, majd miközben a túlkormányzott autóval előzni próbált az egyik íven, elvesztette az uralmat versenygépe felett, így a gumifalban találta magát. Vasárnap ismét látványos felzárkózást mutatott be, a 8. helyért azonban nem járt pont. A valenciai szezonzárón előbb kiesett, majd a középmezőnyben végzett.
Mindent összevetve sikeres GP2-es szezonon volt túl, 3 dobogós helyezés, ebből egy futamgyőzelem szerepelt neve mellett. 34 pontjával a bajnokság 8. helyén fejezte be a 2007-es szezont. Teljesítményét felértékeli, hogy csapattársai összesen 10 pontot szereztek.
2008
Bruno Senna Silverstone-ban, a 2008-as GP2-es főversenyen
Sikeres bemutatkozását a szakemberek is elismerték, nem véletlen, hogy következő évben a konstruktőri címvédő iSport International istállójához igazolt, méghozzá az előző évi bajnok, Timo Glock helyére. Kimondva a bajnoki cím volt az elsőszámú célkitűzés. Csapattársnak az indiai Karun Chandhok érkezett.
A 10 versenyből álló GP2 Ázsiai Sorozatában két alkalommal állhatott fel a dobogóra, előbb Dubajban, majd az indonéz sprintfutamon. Többször vezetési hiba vetett véget versenyének, az 5. hétvége főversenyén pedig túlzottan arrogáns manővere miatt kizárták. 23 pontja az 5. helyre volt elegendő.
Kettős pontszerzéssel kezdte az európai főszezont, Barcelonában előbb a 2., majd a 4. helyen intették le, így az isztambuli hétvége előtt vezette a bajnoki tabellát. A török versenyeken azonban nem járt sikerrel, pont nélkül maradt, ráadásul a sprintfutamon 280 km/h-val elütött egy pályára tévedő kutyát, versenygépe rommá tört, Bruno viszont sértetlenül szállt ki autójából. Két hét múlva következett a monacói hétvége, aminek pikantériáját az adta, hogy pontosan 15 éve nyerte élete utolsó versenyét a hercegségben Ayrton Senna. Bruno pedig pályafutása második diadalát ünnepelhette. A pole pozíciós, egyébként Monaco-specialistának számító Pastor Maldonadót könnyedén rajtolta le Senna, a venezuelai a bokszkiállások alkalmával felhalmozódott hátrányát az utolsó körökre szépen ledolgozta, majd késhegyre menő küzdelem következett, melynek végén Bruno Senna örülhetett. A sprintfutamot az 5. helyen intették le. Magny-Cours-ban az első rajtkockából esett ki a főversenyen, így az ott győztes Giorgio Pantano átvette a vezetést összetettben. A szezon második, pályafutása harmadik GP2-es sikerét ismerős közegben, a Silverstone-i sprintfutamon aratta (a főversenyen a pole-ból rajtol és a 6. lett), majd az elkövetkező négy versenyen három 3. helyet tudott felmutatni, mindkét hungaroringi futamon a dobogón pezsgőzhetett. Kiegyensúlyozott nyári teljesítménye dacára mind távolabb került a bajnoki címtől, olasz vetélytársa ugyanis sorozatban három főversenyen sem talált legyőzőre. A valenciai és a spai hétvégén hibát hibára halmozott (utóbbi helyszínen megnyerte a kvalifikációt), így a végső győzelem helyett a tabella 2. pozíciójának megtartása vált elsődleges feladatává. A monzai főversenyen elért 5. helyezésével nagy küzdelemben maga mögött tudta tartani a szezon első hat versenyét kihagyni kényszerülő honfitársát, Lucas Di Grassit, valamint a szezon végére mindinkább belelendülő Romain Grosjeant és Maldonadót.
64 ponttal tehát a 2. helyen végzett második GP2-es szezonjában, 2 futamgyőzelem, 6 dobogó, 3 pole pozíció szerepelt még statisztikai mutatóiban.
____________________________________
<-- vissza
|