F–1-es s DTM-es tesztek
Formula–1-es versenygpet elszr 2008 novemberben volt alkalma kiprblni. A Honda megkeressre a tesztszezon els kollektv gyakorlsn, Barcelonban krzhetett az RA108-as kdjel konstrukci talaktott, n. hibrid modelljvel. Kollegja, egyben rivlisa Lucas Di Grassi volt. A teszten tapasztalt versenykpessg s a mrnkkkel val grdlkeny munka figyelembevtelvel dnttt volna a japn csapat vezrkara, melyik versenyzvel ktnek versenypiltai megllapodst 2009-re. Mindssze 3 tizeddel maradt el a szerzdssel rendelkez Jenson Button legjobb idejtl, gy gretes eslyekkel plyzott arra az lsre. 2008. december 5-n azonban Take Fukui, a Honda vezrigazgatja bejelentette, hogy a gyr nem kvn tovbb rszt venni a Formula–1-ben. A csapat eladsa krli hosszas huzavona vette kezdett, februr kzepn mg olyan hrek rkeztek, hogy szponzorai s a Honda kzbenjrsra kzel van a megegyezs, mrcius elejn a csapatot felvsrol Ross Brawn azonban inkbb a tapasztaltabb Rubens Barrichello mellett dnttt.
Msnap mr a nmet traaut-bajnoksg kerlt clkeresztjbe, menedzsere felvette a kapcsolatot a Mercedes-AMG csapattal, a trgyalsok sorn tesztlehetsgrl llapodtak meg, Senna azonban hangslyozta, nla tovbbra is az F-1 lvez prioritst. Mrcius 18-n s 19-n prblta ki a Mercedest, s noha a felek elgedetten nyilatkoztak a tapasztalataikrl, Senna mgis gy dnttt, amennyire lehet a F-1-ben kzelben akar maradni, gy nem vllal egsz ves kontraktust a DTM prilisban kezdd versenysorozatban.
____________________________________
<-- vissza
|