F–1-es és DTM-es tesztek
Formula–1-es versenygépet először 2008 novemberében volt alkalma kipróbálni. A Honda megkeresésére a tesztszezon első kollektív gyakorlásán, Barcelonában körözhetett az RA108-as kódjelű konstrukció átalakított, ún. hibrid modelljével. Kollegája, egyben riválisa Lucas Di Grassi volt. A teszten tapasztalt versenyképesség és a mérnökökkel való gördülékeny munka figyelembevételével döntött volna a japán csapat vezérkara, melyik versenyzővel kötnek versenypilótai megállapodást 2009-re. Mindössze 3 tizeddel maradt el a szerződéssel rendelkező Jenson Button legjobb idejétől, így ígéretes esélyekkel pályázott arra az ülésre. 2008. december 5-én azonban Takeó Fukui, a Honda vezérigazgatója bejelentette, hogy a gyár nem kíván tovább részt venni a Formula–1-ben. A csapat eladása körüli hosszas huzavona vette kezdetét, február közepén még olyan hírek érkeztek, hogy szponzorai és a Honda közbenjárására közel van a megegyezés, március elején a csapatot felvásároló Ross Brawn azonban inkább a tapasztaltabb Rubens Barrichello mellett döntött.
Másnap már a német túraautó-bajnokság került célkeresztjébe, menedzsere felvette a kapcsolatot a Mercedes-AMG csapattal, a tárgyalások során tesztlehetségről állapodtak meg, Senna azonban hangsúlyozta, nála továbbra is az F-1 élvez prioritást. Március 18-án és 19-én próbálta ki a Mercedest, s noha a felek elégedetten nyilatkoztak a tapasztalataikról, Senna mégis úgy döntött, amennyire lehet a F-1-ben közelében akar maradni, így nem vállal egész éves kontraktust a DTM áprilisban kezdődő versenysorozatában.
____________________________________
<-- vissza
|