A Formula–1-ben
2009. október 30-án hivatalosan is elismerték a nyár óta napirenden levő pletykát: Bruno Senna 2010-ben a spanyol Campos Meta 1 csapatában rajthoz áll a királykategóriában. Senna nem fizetett az ülésért, ennek ellenére mellette tette le a voksát Adrián Campos csapatvezető. Ugyanakkor fizetést nem kap, így egyéni szponzoraiból volt kénytelen megélni. Az időközben Hispania Racing F1 Team névre váltó, immáron Kolin Colles irányítása alatt álló csapatnál sokáig kérdésessé vált az indulás és így Senna sorsa is, március 4-én véglegesen megválaszolásra került az összes nyitott kérdés. Senna mellé az indiai Karun Chandhok érkezett.
Bruno Senna a 2010-es Bahrein GP-n
A szűkös határidő miatt vérmes reményei nem lehettek a szezon első versenyein, az idénynyitó bahreini hétvége pénteki második szabadedzésén 11,5 másodpercre volt elmaradva a legjobb köridőtől. Az időmérőn 8 másodperc környékére szorította a különbséget, de így is csak csapattársát tudta megelőzni. A versenyt a boxból rajtolva kezdte, a teszthiány megmutatkozott versenygépén, a verseny 19. körében a motor túlmelegedése folytán feladta élete első F–1-es futamát. Az ausztrál futamnak is az utolsó előtti pozícióból vágott neki, majd kiváló rajtot követően felzárkózott a 14. helyre. Ezután rohamosan visszaesett, majd az 5. körben hidraulikai hiba vetett véget versenyének. A szepangi hétvége egyetlen pozitívuma a technikai megbízhatóság volt, jelentős előrelépést nem értek el az autó teljesítményében. Senna sem remekelt, az esős időmérőn az utolsó előtti rajtkockából indult, majd a versenyen is jócskán elmaradt még csapattársától is, 4 kör hátrányban ugyan, de legalább célba ért harmadik futamán. Kilenc fordulót követően a bajnokság 23. pozícióját foglalta el, összességében jobban szerepelt csapattársánál, az istálló vezetősége mégis úgy döntött, hogy a Brit Nagydíjon a tartalékpilótát, Jamamoto Szakont ültetik a 21-es számú versenygépbe.
__________________________________
<-- vissza
|