Le Mans Series
Bruno Senna tehát lemaradt 2009-ben az F-1-es ülésről, majd rövidke DTM-es szerepvállalása után úgy döntött, kipróbálja magát a hosszútávú versenyzésben. Miután sikeresen abszolválta a tesztprogramot, egész éves szerződést írt alá a francia ORECA istállóval, ami három évtizedes, sikeres múlttal büszkélkedhet, s olyan nagyságokat is soraiban tudott, mint Alain Prost és Yvan Muller. Az 1998-ban Le Mans 24 óráson győzedelmeskedő Stéphane Ortelli oldalán a szezon első futamán, az 1000 km-es katalunyai versenyen rögtön a dobogó harmadik fokára állhatott. A májusi Spaban rendezett 1000 km-es viadalon is sokáig előkelő pozícióban tartották magukat, mígnem Senna a verseny 129. körében, a "Buszmegállónál" hatalmasat bukott. Így pont nélkül távoztak Belgiumban. Eztán következett a 77. Le Mans-i 24 órás verseny, június 13-án és 14-én került megrendezésre. Az ORECA csapata a jeles eseményre kiegészült az F-1-et is megjárt portugál Tiago Monteiróval. Az időmérésen a 12. helyet szerezték meg, a versenyes számos probléma adódott a versenygéppel, fokozatosan visszaestek, majd a végül 5. helyen zárt testvércsapatuk javára a 219. kör után visszaléptek a viadaltól. A Le Mans-i Sorozat következő állomását augusztusban, a portugáliai Algarvében rendezték, ott már Tiago Monteiro volt Senna csapattársa. Akárcsak Spanyolországban, ezen a versenyen is dobogón ünnepelhetett. A továbbiakban az istálló egyfelől az Amerikai és Ázsiai Le Mans-i Sorozatokra fókuszált, másrészt egy 2010-es LMP-n dolgozott, így európai versenyeken már nem álltak rajthoz.
Senna a szerzett 12 pontjával a 16. helyen végzett az 5 versenyből álló sorozat összessítésében.
_____________________________________
<-- vissza
|